Hos Lemon Marketing bliver der strategisk taget udgangspunkt for at skabe synlighed på Google. Strategihjulet skal hjælpe med at skabe synlighed for din virksomhed på Google. Den understøtter hele beslutningsprocessen og du har mulighed for at ranke på de ord, som ligger tæt på et køb.
Det starter med trackingdelen, hvor leads og kundedata ligger. De skal sige ja til cookies for at kunne spionere brugernes ageren.
Her kan man måle på investeringerne, og se hvad der bliver lavet på forskellige landingssider.
Man skal kigge sin hjemmeside, hvilke kontaktpunkter har vi – hvordan kan de komme i kontakt med os
Alle kontakter skal være nemlig være målbare for bedre at kunne lave strategisk analyse. Dataen det giver, bliver skudt over i Analytics.
Herefter laves en søgeordsanalyse af virksomheden for at finde relevante søgeord at ranke på. Det skal stemme overens med det virksomheden ønsker at formidle og det brugerne søger på. Et regulært sweet spot kan kædes sammen med søgeordene.
Et eksempel kan være, at du leaser vw biler, så kan du ramme brugerne langt henne i købsbeslutningen.
Den vigtigste onpage faktor er page titles, meta description, h1 og h2 osv.
Det er vigtigt at skrive unikt og kreativt indhold med relevante søgeord. Man skal undgå duplikeret indhold og skrive godt og meget indhold på den enkelte url.
Gør brug af intern linkbuilding imellem dine sider, men forsøg også at implementere udgående links til kunder/leverandører.
Her anvendes Screaming Frog for at analysere din hjemmeside for fejl og mangler. Den kan bruges til at se om du udnytter potentialet i dine page titles, meta descriptions, h1´ere og om du har husket alt tekst på billeder.
Det anvendes til at lave en intern linkbuilding rapport, for at se om vi kanaliserer linkjuicen hen på de sider vi gerne vil findes på. Det er lavet med baggrund i søgeordsanalysen.
Siteliner kan også være behjælpelig i forhold til duplikeret indhold, ord per side i gns., interne og eksterne links osv.
Ahrefs kan hjælpe med at give en ide om hvilke ord som er relevante først og fremmest, men også hvilke ord som har potentiale til at nå side 1 på ved anvendelse med dit site.
Google tillægger indgående links rigtig stor værdi!
Jo flere links fra troværdige sider, jo mere troværdighed tillægger Google din side!
Ahrefs anvendes til at analysere hvor mange indgående links vi har og på styrken heraf.
Kan anvendes til en konkurrentanalyse, for at se om der er sider man også selv skal have fat i.
Det er vigtigt at målrette dit indhold. Skriv indhold som brugerne af sitet kan have glæde af. Informer og inspirer.
Skriv indhold og opret brugere på autoritære sider såsom Amino.dk, Behance.net, Yelp (for virksomheder) osv.
Links fra disse sider kan stærk linkjuice til dit site, så skriv kvalitetsindhold, som disse sider kan acceptere.
Ræk hånden ud og fokuser på leverandører og kunder, sammen kan I hjælpe hinandens domæner til at stige i DR.
Anvend kundedata og ræk ud til dem igennem email marketing.
Der anvendes nogle tools til at rapportere på de aktiviteter, der er på hjemmesidens landingssider.
Det første tool, Accuranker : skriv søgefrase – hvor rangerer vi på søgefrasen?
GSC: Googles crawlers analyserer din side og kommer med anbefalinger til forbedringer – kortlægger alle søgefraser, som Google tænker er relevante for jeres side.
Ud fra de søgefraser kan man se den gns. Placering på de søgeord.
Ifølge Google analytics kan du følge om I får mere trafik ind på jeres hjemmeside og om trafikken gør som den gerne skulle.